Organizator:

"New Books from Poland", czyli promocja polskiej literatury za granicą

Podziel się

W grudniu minionego roku Instytut Książki już po raz kolejny rozpoczął kampanię promującą polską literaturę poza granicami naszego kraju. "New Books from Poland" to między innymi książki Wiesława Myśliwskiego, Andrzeja Sapkowskiego, Elżbiety Cherezińskiej oraz Jakuba Małeckiego.

Hasło kampanii to przede wszystkim nawiązanie do programu Instytutu Książki, którego misją jest popularyzowanie naszej rodzimej literatury na zagranicznych rynkach, zarówno wśród wydawców, tłumaczy, ale także czytelników. Do grupy wydawców i tłumaczy kierowany jest angielskojęzyczny katalog, który zawiera przegląd najciekawszych, nieprzetłumaczonych jeszcze pozycji wydawniczych z Polski, natomiast do czytelników – rekomendacje książek już wydanych w ich językach.

Najnowsza kampania skupia się przede wszystkim na 4 tytułach, których przekłady ukazały się w ostatnich miesiącach za granicą. W wielkiej czwórce promującej naszą literaturę znalazły się:

  • „Harda” Elżbiety Cherezińskiej wydana w przekładzie na język angielski,
  • „Rdza” Jakuba Małeckiego przetłumaczona na język niemiecki,
  • „Widnokrąg” Wiesława Myśliwskiego wydany w języku francuskim,
  • „Ostatnie życzenie” Andrzeja Sapkowskiego przetłumaczone na język hebrajski. 

Wymienione wyżej książki stały się "głównymi bohaterami" serii spotów promujących kampanię Instytutu. Każdy film wprowadza odbiorcę w tematykę literackiej historii, w skrócie ją przedstawiając. Nagrania publikowane są w języku angielskim, niemieckim, francuskim i hebrajskim. Celem tych działań jest dotarcie do 30 milionów odbiorców między innymi w Anglii, Austrii, Belgii, Francji, Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech, Izraelu i Wielkiej Brytanii. 

Nadrzędną misją "New Books from Poland” jest wzrost rozpoznawalności Polski jako obszaru kulturowego oferującego nie tylko polskiemu, ale i światowemu odbiorcy atrakcyjną i inspirującą literaturę dobrej jakości. 

„W kolejnym roku, w którym międzynarodowe targi książki i festiwale literackie były powszechnie odwoływane lub ograniczone do form alternatywnych, chcemy tą kampanią zwrócić uwagę zagranicznych czytelników na doskonałe książki polskich autorów, a w zagranicznych wydawcach wzmocnić wiarę w wysoki sprzedażowy potencjał naszej literatury na ich rynkach” – tłumaczy dyrektor Instytutu Książki Dariusz Jaworski.

 

 

Źródło: booklips.pl